Wakacje w Bułgarii

Tegoroczne wakacje spędziliśmy w Bułgarii. Wróciliśmy do niej po 11 latach ciekawi jak się zmieniła :)

Hotele są świetne, nowe, zadbane, oferujące całą masę rozrywek turystom, przy pięknych piaszczystych plażach, ale poza hotelami i kurortami doskonale widać, że to najbiedniejszy kraj Unii. Widać, że potrzeba jeszcze wiele środków, aby zmodernizować drogi, miasteczka, aby wyremontować i zadbać o zabytki. Jednak to co Bułgaria ma do zaoferowania, to piękne plaże, słońce (czasami w nadmiarze) i świetną bazę hotelową. Jest też co zobaczyć...

Nasz hotel w małej miejscowości Obzor pomiędzy Warną, a Słonecznym Brzegiem.

Wybraliśmy się do Nessebaru - perełki bułgarskiej Riwiery, wpisanej na listę UNESCO. To piękne zabytkowe miasteczko położone na wyspie połączonej z lądem groblą.

Wiele tu starych kościołów - dobrze zachowanych albo i mniej, z XIII-XIV w.:

Są też przepiękne stare budynki - u dołu kamienne, wyżej drewniane...

Mnóstwo tu sklepików (wg mnie zdecydowanie za dużo - w tym całym bezliku stoisk kiepsko widać piękne domy), kawiarni, restauracji i barów.

Co ciekawe, taniej wychodziło nam poruszać się taksówką niż korzystać z wycieczek oferowanych przez biura, czy niż gdybyśmy wynajęli samochód - zamawialiśmy sobie kierowcę, uzgadnialiśmy cenę i byliśmy wożeni, tam gdzie chcieliśmy ;)

Kolejną wycieczkę odbyliśmy do rezerwatu Kamchia. Kamchia to najdłuższa rzeka Bułgarii. W miejscowości o tej samej nazwie wsiada się na małe stateczki, które zabierają turystów na krótką przejażdżkę. Rezerwat to ostoja ok. 200 gatunków ptaków, zamieszkują tu też żółwie, a brzegi porastają unikatowe pozalewane wodą lasy, przypominające dżungle - tak przynajmniej podają przewodniki ;) Jednymi przedstawicielami świata fauny, które zobaczyliśmy były: jedna kaczka (krzyżówka) i nadmuchiwany krokodyl. Las też nie przypominał nam dżungli, ale sama wycieczka była przyjemna.

Amelka wypatruje żółwi :)